Mit Word dokument er væk

Du har sikkert prøvet miste et Word dokument, enten:
– Fordi du glemte at gemme det, eller…
– Fordi der opstod ”tekniske problemer” og hardiskeen pludselig gik ned.
For at undgå det sker igen, bør du sikkerhedskopiere dine Word-dokumenter til OneDrive.
Hvis du har et Microsoft 365-abonnement, får du 1 TB gratis OneDrive-lagerplads. Denne lagerplads kan du netop bruge til at kan sikkerhedskopiere dine Word-dokumenter.
Derved er dine Word dokumenter altid godt sikret i skyen, og du har tilmed nem adgang til dem via en anden enhed, hvor som helst.

Sådan gør du:
Når du har åbnet et nyt Word dokumentet, gå til Filer > Gem som.
– Vælg OneDrive og den undermappe, du vil gemme dokumentet i.
– Vælg Gem.
– I Word-dokumentet, slå Autosaveknappen til (øverst i venstre hjørne).
Når Auto Save er slået til, bliver dit dokument med diverse ændringer, gemt automatisk med få sekunders mellemrum.

Hvis du har et dokument, der ikke allerede er gemt på OneDrive, og du skifter til Autosave, bliver du bedt om at vælge en mappe.
Vælg OneDrive på skærmen, der vises for automatisk at begynde at sikkerhedskopiere dit dokument til OneDrive.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *