Bruger I Microsoft Teams til jeres daglige kommunikation, så er der mange beskeder at holde styr på og ikke mindst at forholde sig til. Det kan være svært at få alle med på vognen?
Her er 4 enkle tips til at sikre, at dine Teams beskeder bliver set eller i hvert fald bemærket!
1. Brug @mention – Når du nævner en kollega direkte ved at skrive “@” efterfulgt af deres navn, modtager de en notifikation om din besked. Dette er en effektiv måde at sikre, at den pågældende person ser din besked og reagerer hurtigt.
2. Marker beskeder som vigtige – Microsoft Teams giver dig mulighed for at markere dine beskeder som vigtige. Klik på udråbstegnet før du sender beskeden, og den vil blive markeret med en rød kant og et udråbstegn, hvilket gør den mere synlig og prioriteret.
3. Send beskeder til en specifik kanal eller gruppe – Hvis din besked er relevant for en hel gruppe eller et projektteam, så send den direkte til den relevante kanal. Dette sikrer, at alle, der abonnerer på kanalen, ser din besked.
4. Brug emojis og GIFs – En lille smule personlighed kan gøre en stor forskel! Emojis og GIFs gør det sjovere at kommunikere og kan tiltrække opmærksomhed til dine beskeder samt gøre dem mere iøjnefaldende.
Teams er et effektivt værktøj for teamwork og kommunikation og til at holde hele teamet opdateret. Prøv disse tips, og se forskellen!
Kontakt os, hvis du har brug for Teams hjælp, råd og vejledning.