Cloud-løsninger til erhverv

Sådan var det før “clouden” …

Engang foregik køb af software således, at en erhvervsvirksomhed købte et program eller en licens til hver medarbejder. Det blev installeret, og så sad hver medarbejder ellers “låst” til deres computer og arbejdede. Hvis virksomheden ikke vækstede, kunne man ofte risikere at brænde inde med ubrugte programmer eller licenser.

Vi var derudover fikseret til en bestemt lokation med alle vores filer og e-mails. Siden har arbejdsformen ændret sig drastisk. Med cloud-løsningerne er vi ikke længere bundet af tid og rum, og aktiviteterne er blevet mere fleksible og effektive. Det er præcis, hvad “skyen” handler om. Dokumenter, filer, mails er altid tilgængelige, uanset hvor vi er, og hvornår vi ønsker at tilgå dem. Blot vi er online.

Denne udvikling har gjort lokale on-premise løsninger klodsede og forældede og i stedet banet vejen for cloud-løsninger for servere, data, mails, filer, databaser og netværk. Ofte ser man stadig hybridløsninger, da visse missionskritiske programmer håndteres lokalt.

De nye cloudtiltag administreres af en given leverandør og er typisk licensbaserede (f.eks. med betaling pr. måned).

Her er nogle af de cloud-løsninger til erhverv, som virksomheder efterspørger hos 24Support:

  • Office 365
  • SharePoint
  • OneDrive
  • Microsoft Teams
  • Outlook

Fordele ved nutidens cloud-løsninger

Virksomheder opnår store fordele ved at skifte de traditionelle lokale løsninger ud med “clouden”. Således minimeres udgifter til investering, drift og udvikling, da cloudbaserede firmaer som f.eks. Microsoft sørger for automatisk konstant opdatering til de nyeste versioner og prioriterer kundens sikkerhed meget højt (som også er nødvendigt bl.a. ifølge EU’s GDPR-/persondatapolitik).

  • Med cloud-løsninger skal din virksomhed ikke selv holde data kørende. Drift, softwareopgradering, sikkerhed etc. klarer leverandøren. Det betyder, at virksomhederne i stedet kan bruge flere ressourcer på at skabe indhold, struktur og satse på kreative processer. Kort sagt flyttes fokus fra teknik til forretning med øget produktivietet til følge.
  • Din virksomhed skal ikke ud og købe nyt. Da skalering indgår som en fast del kan I i højere grad løbende justere efter forhold og behov. Det vil sige, at I kun betaler for det antal brugere I er, uanset om I er 5 medarbejdere eller 50.
  • Med en cloud-løsning får din virksomhed øget tilgængelighed både indenfor og udenfor virksomhedens netværk. Der er adgang til data og andet indhold via alle computere og andre enheder, som har en internetforbindelse. Det giver alle rig mulighed for at arbejde fleksibelt og i sidste ende yde mere.
  • Din virksomheds data er som udgangspunkt sikret i “clouden”. Sikkerhedsopdateringerne sker automatisk og løbende, så alt er up to date. I tilfælde af uforudsete hændelser, der går ud over virksomhedens data og filer, etableres disse nemt og enkelt via din leverandør.
  • Microsofts løsninger er som ekstra gevinst gearet til at give din virksomhed tryghed i forhold til GDPR, idet løsningerne som udgangpunkt lever op til kravene i persondataforordningen og følger EU’s lov om GDPR-compliance. Dog skal virksomheden sikre sig, at de krævede og relavante systemer og processer er korrekt implementeret. Læs mere om GDPR her.

Vi leverer…

Vi leverer en række cloud-løsninger til erhverv baseret på Microsoft 365 og relaterede produkter. Skal vi også levere til din virksomhed?