Vi ved, at det kan det være svært at holde fokus, når du arbejder i Microsoft Teams – der er mange ting at holde styr på kanaler, teams, chats og filer. Det gælder om at være velorganiseret og bevare overblikket.
Her er 4 funktioner, som hjælper dig godt på vej:
👊Tilpas og organisér din navigationslinje i Teams: Så du har hurtig adgang til netop de Teams værktøjer, som du bruger mest og kan udrette mere. Klik på og træk et værktøj for at flytte det op eller ned – så det passer til dig.
🗨️Chat med dig selv: Hold styr på kladder, noter, påmindelser og vigtige beskeder ved at sende dem til dig selv. Så er alt samlet ét sted og nemt at finde. Start en ny chat, skriv dit navn i feltet Til, og du er i gang.
📌Fastgør chats og filer: Fastgør vigtige chats eller filer, så de altid er lige ved hånden. Højreklik på en chat eller en fil, og vælg “Fastgør”.
🥷Skjul en generel kanal og andre Teams kanaler. På denne måde kan du tilpasse din kanalliste og gøre den mere organiseret. Ved at skjule kanaler, der ikke er relevante, kan du reducere rodet på din kanalliste og fokusere på de kanaler, der er vigtige for dig.
Bonus: Alle 4 funktioner er fleksible. Det vil sige, at du kan tilpasse dem, når du vil og som du vil👏
Hvordan holder du fokus i Teams?